dinsdag 20 september 2016

Waarom jouw bedrijfspen niet genoeg credits krijgt..



Eerlijk is eerlijk: Wij zijn “all for creativity” en een pen bedrukt met je bedrijfslogo wordt al jaar en dag ingezet en getuigt dus niet per definitie van veel vernieuwing zin. Toch verdient de bedrukte bedrijfspen die onderdanige rol niet helemaal en we vertellen je graag waarom.

Pennen zijn en blijven populair
Nogmaals.. in ons werk is een pen verre van het meest opzienbarende onderdeel van promotie. “Zo’n suffe pen” horen we dus ook weleens. Aan de andere kant blijven pennen populair onder gevers én krijgers.
Niemand geeft het snel toe, maar bezoek een beurs en de jacht op bedrijfspennen kan beginnen; hoe meer hoe beter!
Pennen blijven populair, simpelweg omdat het voor bedrijven een goedkoop promotiemiddel is. Daarnaast is het een gebruiksmiddel dat nuttig blijft. Ondanks de toenemende digitalisering zijn er maar weinig mensen die nooit een pen gebruiken en zwerven ze altijd wel ergens rond.
Het feit dat een pen een nuttig gebruiksmiddel is, maakt de waarde van een pen langdurig. Dat het een klein product is dat zomaar ergens kan opduiken, is een extra voordeel.



Maar er is meer…
Als we iets verder kijken naar de attentiewaarde van een pen, is dat misschien wel het grootste punt van de onderschatting.
Pennen wisselen regelmatig van eigenaar, blijven liggen, worden uitgewisseld of duiken ineens op in een tas. Die roulatie betekent simpelweg meer ogen die jouw pen (jouw logo!) zien.
Daarnaast worden veel pennen dagelijks gebruikt en hoewel een gebruiker niet dagelijks zijn of haar pen bestudeert, worden daarmee dagelijkse (onbewuste) impressies afgevuurd op de schrijver én mensen daar omheen (zoals collega’s).
De mate van beklijving en herhaling (wat nodig is voor beklijving, ongeacht met welk doel) wordt dus enorm gestimuleerd door iets simpels als jouw bedrijfspen. Food for thought..

Is een pen dus altijd de beste keuze?
Een pen is niet altijd de beste keuze, net zoals geen enkel relatiegeschenk per definitie altijd de beste keuze is. De enorme variëteit in relatiegeschenken is er niet voor niets!
De beste keuze hangt af van een hoop factoren: Je doelgroep en de business waarin je zelf beweegt, het beschikbaar budget, het doel van je relatiegeschenk en wat je zelf als bedrijf wilt uitstralen.
In het eindeloze assortiment van relatiegeschenken is een pen slechts een promotiemiddel van klein formaat, maar toch vonden we het belangrijk om deze klassieker even in een positiever daglicht te zetten.
Zoek je dus naar een bedrukte pen, dan helpen we je graag.
Kies je liever iets spectaculairders of originelers, ook DAN staat (of zit) ons team te trappelen om met je mee te denken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten