maandag 13 juni 2016

De juiste give-away bepalen.. hoe doe je dat?



We hebben in eerdere blogs best wel aandacht besteed aan relatiegeschenken en andere give-aways. Zo deelden we al de trends inrelatiegeschenken voor 2016 en hebben we verteld waarom ECO op ditmoment zo hot is.
Toch weten wij als geen ander dat het bepalen van het juiste relatiegeschenk of een rake give-away echt niet eenvoudig is! Daarom hebben wij een team dat het heerlijk vindt om met je mee te denken om de juiste snaar te raken.
Waar die snaar door wordt bepaald, varieert. Natuurlijk kunnen we je wel wat handreikingen bieden:

1.    Bepaal je doelstellingen
Vanzelfsprekend heb je een bepaald doel voor ogen met je geschenk. In algemenere zin is dat vaak “onder de aandacht komen” of liever nog “onder de aandacht blijven” bij relaties, klanten of potentiele nieuwe opdrachtgevers.
Het kan echter ook zo zijn dat je graag een dieper level wilt bereiken; een ontvanger wilt aanzetten tot een bepaalde actie of een scherpe associatie wilt opwekken.
Die doelstelling is bepalend voor je type give-away en verschijningsvorm ervan.




2.    Breng je doelgroep in kaart
Je doelgroep is een belangrijke factor omdat je van daaruit moet bedenken welke snaar geraakt zou kunnen worden.
Welke uitdagingen en voorkeuren kent je doelgroep, waar hechten ze waarde aan of, ook belangrijk, waar willen ze vooral NIET mee geconfronteerd worden?
Je doelgroep (hoe specifieker, hoe beter), is dus behoorlijk belangrijk. Denk aan branche (zorg), maar ook aan functionarisniveau (HR managers). Dat kan je helpen om echt creatieve invalshoeken te creëren.

3.    Bepaal je budget
Hoe praktisch ook, je budget bepaalt hoe ver je kunt en wilt gaan. Dit varieert per evenement (gaat het om een beurs give-away of pak je enorm uit voor een jubileumjaar).
Als je een budget hebt scherp gesteld, deel dit dan ook met je leverancier en/of creatief partner. Zo komt niemand voor verrassingen te staan en kun je eerlijk en pragmatisch aan de slag voor het vinden van je ideale geschenk.

4.    Doe een eerste oriëntatie
Natuurlijk denken we graag met je mee, maar je vindt het vaak ook prettig om zelf al een idee te hebben. In welke hoek denk je, aan wat voor formaat of type geschenk denk je. Hoe wil je met logo’s en bedrijfsnamen om gaan en waar en hoe gaat het geschenk de ontvanger bereiken?

Het is niet noodzakelijk en soms vinden we het zelfs heel leuk om echt vanaf “de grond” aan een project te werken. Toch is het zelden zo dat je zelf nog geen enkel idee hebt wat je wilt.
Neus anders eens rond in ons assortiment relatiegeschenken. Dat prikkelt gegarandeerd je inspiratie!

5.    Bepaal voor welke emotie je wilt gaan
Dit is misschien een lastige en hangt bovendien samen met de vragen die je hiervoor hebt moeten beantwoorden. De emotie die je wilt opwekken (humor met een scherpe one-liner, of juist een mate van bewustzijn of een intens gevoel van waardering).
We helpen je graag met dit soort keuzes, maar wanneer je hier zelf al ideeën over hebt, fantastisch.
Wanneer je je doelstelling en doelgroep hebt bepaald, kun je vaak snel de stap maken naar het beantwoorden van deze vraag.


Laat een expert meedenken

Ons team bruist van toffe ideeën. En die delen we maar wat graag. Dus kom maar op: Leg onsjouw uitdaging voor en we gaan in een vrijblijvende brainstorm samen aan de slag om het ideale product te vinden!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten