We snappen best dat dit misschien even een “Wij van WC-eend adviseren… WC-eend”-gevoel
opwekt, maar tóch doen we het; je vertellen waarom we vinden dat je jaarlijks
een relatiegeschenk zou moeten geven.
1.
Cadeaus
krijgen is leuk
Het maakt niet uit hoe oud je bent.. iedereen vindt cadeaus
krijgen leuk. Dat betekent dat jouw cadeau automatisch verpakt is in een dun
laagje positiviteit (en dát kost verder niets).
2.
Een
‘geefmoment’ is voor jouw bedrijf een extra moment-of-contact
Wanneer we het zakelijker bekijken is het uitdelen van relatiegeschenken
altijd een mooi moment van contact. Hoewel een groot deel van de jaarlijkse
relatiegeschenken in een kerst- en najaarstijd wordt uitgedeeld, kan een
relatiegeschenk ook in de (stillere) zomerperiode een mooi moment zijn om bij
een interessante relatie binnen te stappen.
3.
Herhaling,
herhaling, herhaling
Dure tv-reclames komen je soms je keel uit, met eindeloze
herhalingen van hetzelfde spotje met dezelfde irritante hoofdpersoon. Toch is
herhaling één van de meest waardevolle elementen in reclame en dat werkt ook zo
met je relatiegeschenk.
Je naam, beeldmerk en logo kunnen (onbewust) dagelijks
inprenten op iemand, wanneer jouw relatiegeschenk door hen in gebruik is of in
elk geval zichtbaar aanwezig is.
Wist je dat zo’n 90% van de mensen iets van een relatiegeschenk
bezit?
4.
Blijven
plakken
Naast die kracht van herhaling blijkt ook dat veel mensen
zich een relatiegeschenk goed kunnen herinneren en belangrijker nog… ook weten
van wie ze dit hebben gekregen!
Hierin is een klein onderscheid in de uniciteit van een
geschenk (meer unieke cadeaus blijven extra goed plakken), maar zelfs
het in bezit zijn van een pen, weten mensen feilloos te noemen.
5.
Kleine
investering, groot resultaat
Natuurlijk is het cijfermatig aangeven van de ROI van die
bedrukte bedrijfspen niet eenvoudig in kaart te brengen. Toch zijn er al
diverse onderzoeken geweest (o.a. door het Britse BMPA) waarin de kracht van
zakelijke cadeaus in kaart werd gebracht. Daarin kwam NOOIT naar voor dat een
relatiegeschenk geldverspilling was door de langdurigheid waarmee een cadeau in
bezit is én de gebruikswaarde die het in veel gevallen heeft.
En.. al overtuigd?
Waarschijnlijk bezocht je onze website met een reden, dus we gaan er even van uit dat je gelooft in wat we doen.
Waarschijnlijk bezocht je onze website met een reden, dus we gaan er even van uit dat je gelooft in wat we doen.
Kunnen we je verder helpen? Dan doen we dat graag:
Geen opmerkingen:
Een reactie posten